جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

تاثیر حجم محتوا بر رتبه در گوگل

۲ بازديد

همونطور که گفتیم، موتور جستجوگر گوگل، محتوای پر حجم یا طولانی رو به محتوای کوتاه ترجیح میده و برای اون رتبه بالاتری رو در نظر می گیره. به همین دلیل اکثر سایت ها مقاله های طولانی رو منتشر می کنند تا در صفحه نتایج گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تاثیر حجم محتوا بر رتبه در گوگل، دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

• یکی از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی، شانس ایجاد بک لینک بیشتر هست. به این ترتیب، اگه قصد دارین برای توضیح یه موضوع خاص سه محتوای 300 کلمه ای تولید کنین، به جای اون، موضوع مورد نظر خودتون رو در یه محتوای 1000 کلمه ای بنویسین، ولی اگه قراره موضوعی رو بیان کنین که طولانی هست، بهتره موضوع رو در چند متن کوتاه تر با عنوان های مختلف بنویسین.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که خواننده وقت زیادی رو در سایت صرف مطالعه محتوای شما می کنه. بهتره بدونین این زمان با گوگل آنالیتیکس اندازه گیری میشه. زمان متوسط ماندگاری کاربران سایت رو میشه در بخش Audience Overview مشاهده کرد.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که امکان اشتراک گذاری اون بیشتره. اکثر کاربران مطالب طولانی رو دوست دارن و از این رو امکان اشتراک گذاری محتوای بلند توسط کاربران و مخاطبین سایت بیشتر هست.

• یکی دیگه از دلایل کسب رتبه بالاتر برای محتوای طولانی این هست که به همه سوالات مخاطبان پاسخ داده میشه. در این صورت دیگه لازم نیست که مخاطب در سایت های دیگه به دنبال پاسخ سوال های خودش باشه، چون تونسته در سایت شما به سوال های خودش جواب پیدا کنه.

تعداد کلمات یک محتوای پر حجم:

جالب اینجاست که بدونین یه محتوای پر حجم به صورت میانگین شامل تعداد کلماتی بیشتر از 1500 کلمه هست. البته توجه داشته باشین که حد بالایی وجود نداره. با این وجود به صورت معمول به 4000 الی 5000 کلمه میرسه. برای تولید یه محتوای پر حجم باید زمان و وقت زیادی رو صرف کرد. همین موضوع باعث میشه تا اکثر سایت ها اون رو نادیده بگیرن. با این حال سایت هایی هم وجود دارن که با محتواهای بلند کلمات کلیدی مورد نظر خودشون رو رتبه بندی می کنند. بنابراین، اگه دارای وبسایت هستین، برای اینکه بتونین کلمات کلیدی مورد نظر خودتون رو در رتبه های برتر گوگل مشاهده کنین، باید اون ها رو محتواهای پر حجم یا طولانی به کار ببرین تا گوگل تشخیص بده که محتوای شما با کیفیت بوده و کاربران زمان زیادی رو صرف خوندن محتوای شما کردن.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.