جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

خرید ارز دیجیتال

۲ بازديد

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی اطلاق می‌شود که به شکل کاملا الکترونیکی وجود داشته باشد. پول دیجیتال از نظر فیزیکی مانند اسکناس دلار یا سکه قابل لمس نیست. با استفاده از سیستم‌های آنلاین محاسبه و منتقل می‌شود. یکی از انواع شناخته‌شده پول دیجیتال، ارز دیجیتال بیت کوین است. برای خرید ارز دیجیتال و هر ارز دیگری مثل خرید بیت کوین و خرید تتر میتوانید از صرافی ارز دیجیتال اینانس کمک بگیرید.

پول دیجیتال همچنین می‌تواند نشان دهنده ارزهای فیات مانند دلار یا یورو باشد. پول دیجیتال با استفاده از فناوری‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، کارت‌های اعتباری و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال مبادله می‌شود. در برخی موارد، می‌توان آن را با استفاده از دستگاه خودپرداز به پول نقد فیزیکی تبدیل کرد. 

ارز دیجیتال به زبان ساده

امروزه نوعی از پول دیجیتال به شکل پول نقد در حساب‌های بانکی آنلاین در جامعه وجود دارد. این پول نقد می‌تواند برای دیگران ارسال شود یا از آن‌ها دریافت شود. همچنین می‌توان از آن برای معاملات آنلاین استفاده کرد.

پول دیجیتال از نظر مفهوم و کاربرد مشابه پول نقدی خود است، زیرا می‌تواند یک واحد حساب و وسیله‌ای برای تراکنش‌های روزانه باشد. اما نقدی نیست. به عنوان مثال، پول‌های موجود در حساب بانکی آنلاین شما، پول نقدی نیستند، زیرا زمانی که آن‌ها را از دستگاه خودپرداز برداشت می‌کنید، شکل فیزیکی به خود می‌گیرند.

پول دیجیتال با پول نقد متفاوت است زیرا روند تراکنش‌های پولی را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، ریل‌های فناورانه پول دیجیتال می‌تواند انتقال ارز در سراسر مرزها را در مقایسه با پول استاندارد آسان‌تر و سریع‌تر کند. این شکل از پول همچنین روند اجرای سیاست‌های پولی را برای بانک‌های مرکزی ساده می‌کند. استفاده از رمزنگاری در برخی از اشکال پول دیجیتال، تراکنش‌های مربوط به آن‌ها را ضد دستکاری و مقاوم در برابر سانسور می‌کند، به این معنی که نمی‌توانند توسط دولت‌ها یا سازمان‌های خصوصی کنترل شوند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.